אקוסטיקה לקירות

מיזוג אויר וקירור הם חלק חשוב מחיינו. מעבר למזגן המופעל כמעט בכל בית, במגוון ענפי תעשיה או מוסדות הקירור והמיזוג הם הכרחיים: מפעלי תעשיה בהם ישנה עבודה רציפה של מכונות, בתי חולים, מעבדות, מחסני קירור וגם בחברות עמוסות באנשים בהן נדרש קירור אינטנסיבי. הקירור רב העוצמה מופעל ומבוקר באמצעות מערכות מורכבות שהמרכז שלהן נמצא בחדרי קירור ומיזוג. המערכת המורכבת האחראית לקירור יוצרת רעש בעוצמה גבוהה, רעש המפריע לעובדים בסביבת חדר הקירור לעבוד בריכוז ובנוחיות. לכן, בידוד רעשים מחדרי קירור ומיזוג הוא חיוני.

מהם חומרי הבידוד?

חומרי הבידוד הם חומרים בעלי יכולת ספיגה מעולה לרעשים בעוצמה משתנה ובתדרי קול שונים. חומרי הבידוד לא רק מונעים מן הרעשים לחדור דרך קירות החדר, התקרה או הרצפה אל החדרים הסמוכים, אלא גם משפרים את האקוסטיקה בחדר. כך, גם העובדים האחראים על הבקרה של מערכת הקירור בחדר או נמצאים בו במהלך העבודה יסבלו פחות מן הרעש. חומרי הבידוד עשויים גומי דחוס ושילוב יריעה של גומי מוקצף. חומרי הבידוד ניתנים להתקנה בצורות שונות. הדרך הפשוטה ביותר היא הדבקתם על קירות חדר הקירור. החומרים מגיעים כלוחות או גלילים עם חומר הדבקה וניתן להדביק אותם באופן עצמי בדרך פשוטה.

שאלות נפוצות

ליחידות קירור מתאים יריעת        וספוגים אקוסטים – לחסימת הרעש וספיגתו.

מטרת האקוסטיקה ביחידות קירור ומיזוג להפחית את הרעש והוויברציה.

בידוד לא רק לקירות

כשמדובר על חדרים בחברה או מפעל, במיוחד חדרים רועשים כמו חדרי קירור ומיזוג, נעשה בידוד לא רק מכיוון הקירות אלא גם מן התקרה או הרצפה. בידוד התקרה באמצעות תקרה אקוסטית ימנע את חדירת הרעש אל הקומה שמעל. התקרה האקוסטית מורכבת מאריחים של חומר מבודד שיכול להיות גם צמר זכוכית (פיברגלס) או צמר סלעים. התקרה  יכולה להגיע בצבעים ואפילו צורות משתנות אם עיצוב חדר הקירור חשוב לכם… בידוד הרצפה נעשה באמצעות התקנת יריעה של חומר בידוד מתחת לריצוף. מעל ניתן להתקין פרקט שגם הוא תורם לבידוד הרעשים.

התקנת חומרי בידוד בעזרת מקצוענים

חומרי הבידוד נבדלים זה מזה בהרכבם המדוייק, בתוספות המצורפות לפוליאוריטן כמו יריעת פלסטיק או עופרת. גם שטח הפנים משתנה ויכול להיות חלק, גלי, בצורת משולשים קטנים ועוד. לכל אלה חשיבות מבחינת ספיגת הרעש. אנחנו באקוסטיק פלוס נשמח להמליץ לכם על החומר הטוב ביותר לתנאי החדר ולעוצמת הרעש אצלכם, לספק לכם את חומר הבידוד במחיר מעולה ובמידת הצורך גם לסייע בהתקנה. אל תתפשרו בנושא בידוד הרעש ופנו רק לחברה בעלת ניסיון של שנים בתחום.